loading...
::مجـله معـتـــبــر نــگاه::
ادمین بازدید : 559 نظرات (0)

آیا واقعا  این عمامه واقعی حضرت علی (ع) است؟

یکی از راههای جلب افراد و جذب توریست در کشور ترکیه به معرض گذاشتن اشیاء عتیقه و باستانی است با توجه به کمبود منابع طبیعی در کشور ترکیه صنعت توریست در این کشور فعال است و هر ساله مسافران و گردشگران متعددی از نقاط مختلف جهان به این کشور سرازیر میشوند شهرهای مهم این کشور از جمله استانبول، جلفا، انتالیا و انکارا شاهد حضور بیشمار گردشگران خارجی در این کشور است و ترکیه درآمد قابل توجهی از این صنعت را نصیب خویش میکند.

اکنون با توجه به این مقدمه کوتاه در مورد برخی از اشیاء قدیمی از جمله عمامه شکافته شده حضرت علی علیه السلام در موزه کاخ توپقاپی استانبول  در ادامه این مطلب سخن خواهیم گفت.


کاخ توپقاپی در استانبول ترکیه از نقاط دیدنی کشور ترکیه است که گردشگران متعددی از ان بازدید میکنند ساخت این کاخ در سال 1459 میلادی به دستور سلطان محمد عثمانی شروع و پس از 6 سال به اتمام رسید. این کاخ بین شاخ طلایی و دریای مرمره قراردارد و مشرف به تنگه بسفر است که چشم انداز زیبایی دارد. کاخ مزبور از سال 1465 تا سال 1853 مرکز اداری امپراطوری عثمانی بوده است. اکنون این کاخ تبدیل به موزه بزرگی شده است که اثار تاریخی گرانبهایی را در خود جای داده است.

ترکان عثمانی برای جذب بیشتر توریست مدعی هستند که اشیاء مربوط به پیامبر و دیگرانبیاء و برخی از امامان را در این موزه جمع اوری نمودند از جمله عصا، شمشیر، صندل، بخشی از قبای پیامبر، صندوق پیامبر، مهر پیامبر، نامه پیامبر به یکی از پادشاهان عصر خود، تخته سنگی که پیامبر روی ان ایستاده و سخنرانی میکردند، دو دندان از پیامبر، قدری از محاسن و موی سر حضرت، همچنین شمشیرهای جعفر طیار، ابوبکر، عمر، عثمان، حمزه و حضرت علی علیه السلام همچنین زره حضرت یحیی به همراه بخشی از استخوان دست ان حضرت که در نبش قبر به دست آمده است. همچنین عمامه حضرت یوسف، عصای حضرت موسی، لباس حضرت زهرا و پیراهن خونین امام حسین علیه السلام

حال سوال اینجاست که عمامه حضرت علی تا به حال کجا بوده است و در این 1400 سال نزد چه کسی بوده که الان در موزه ترکیه است؟ چگونه پس از 1400 سال این عمامه که در موزه است تا به حال سالم مانده است؟ در کدامین منابع تاریخی و روایی امده است که عمامه حضرت دست چه کسانی و چه افرادی بوده است؟ همچنین در مورد پیراهن فاطمه زهرا سلام الله علیها و لباس خونین امام حسین علیه السلام آیا میتوان باور کرد و قبول نمود که پس از 1400 سال این وسائل مقدس در دست ترکان عثمانی و در موزه انان باشد؟

در روایتی که سید بن طاووس در لهوف اورده بیان میکند که در روز قیامت زهرای مرضیه سلام الله علیها لباس خونین امام حسین و عمامه حضرت علی را بر دست گرفته وارد محشر میشود که اهل محشر به گریه و ناله می افتند. آیا میتوان قبول کرد که همین لباس و عمامه ای است که در موزه ترکیه است؟ طبق این حدیث این وسائل مقدس باید نزد خود اهل بیت باشد زیرا طبق این حدیث حضرت زهرا روز قیامت به سبب این وسائل طلب انتقام و احتجاج میکنند بنابراین نمیتوان قبول کرد که این وسائل نزد ترکان عثمان همان وسائل مربوط به اهل بیت باشد.

اما در مورد عصای موسی

همانطور که از نظر گذشت ترکان عثمانی برای جلوه دادن به موزه کاخ توپقاپی عصای حضرت موسی را نیز پیدا کرده و در کلکسیون موزه خود گذاشتند تا از این پیامبر الهی هم یادگاری داشته باشند. طبعا این هم فریبی بیش نیست. اکنون به برخی از روایات در مورد عصای حضرت موسی اشاره میکنیم تا خود قضاوت کنید که ایا جای ان عصا در موزه ترکان عثمانی است یا جای دیگر.

در کتاب غیبت فضل بن شاذان روایت شده است که امام باقر(ع)فرمود:«اول کاری که قائم(ع)انجام می دهد آن است که کسی رابه انطاکیه[2] می فرستد، پس از آن جا تورات، عصای موسی وانگشتر سلیمان را از غاری که در آن است، بیرون می آورد.»

در روایتی دیگرعبدالله بن سنان گوید:شنیدم امام صادق(ع)می فرمود:«عصای موسی آسی از یک نهال بهشتی بود.هنگامی که موسی(ع)رو به سوی مدین نمود، جبرئیل(ع)آن را برایش آورد، و آن عصا همراه با تابوت آدم در دریاچه طبریّه است وهرگز آن دو نمی پوسند وتغییر نمی یابند تا اینکه حضرت قائم هنگامی که قیام می کند آن دو را بیرون می آورد»

طبق این دو روایت عصای حضرت موسی تا زمان ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در دست کسی نیست حال ترکان عثمانی چطور ادعا میکنند این عصا در دست آنهاست جای....

در روایتی دیگر حضرت علی(ع) فرمودند:«...جهان پر از هرج ومرج می شود، افق زندگی تیره و تار می گردد، در این موقع مهدی ما می آید در حالی که پیراهن آدم در تن او، انگشتر حضرت سلیمان در دست او و عصای حضرت موسی در اختیار اوست.»
«اذ ظهر القائم(ع)ظهر برایة رسول الله(ص)و خاتم سلیمان و حجرموسی و عصاه»
شیخ ابوالفتوح رازی در تفسیر خود روایت کرده که از صادقین(ع)خبر رسیده:«تابوت و عصای موسی، در دریای طبرستان است ودر عهد حضرت صاحب الزمان(ع)از آن جا بیرون می آورند.»
بنابر این طبق این احادیث عصای حضرت موسی از آن حضرت مهدی است که هنگام ظهور به همراه دارد.
شمشیر و پرچم پیامبر

در مورد پرچم و شمشیر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «سپس پرچم روشن را به اهتزار در می آورد و آن را می گشاید و آن همان پرچم رسول خدا صلی الله علیه و آله به نام سحابه است و زره پیامبر صلی الله علیه و آله به نام سابغه را همراه دارد و شمشیر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به نام ذوالفقار را به گردن می‌آویزد.»

در روایت دیگر آمده است که حضرت مهدی علیه‌السلام در مکه به هنگام نماز عشا ظهور می‌کند در حالی که پرچم و لباس و شمشیر رسول خدا همراه اوست

نکته پایانی اینکه دربرخی روایات صحبت از اشیائی دیگر نیز به میان آمده که آن هم در اختیار امام زمان(ع)است.در روایتی می خوانیم:امام صادق(ع)به مفضّل فرمود:«به خدا سوگند تمام ترکه جمیع پیغمبران، حتّی عصای آدم، آلت نجّاری نوح و ترکه هود و صالح و مجموعه ابراهیم و صاع یوسف و مکیال شعیب و آینه اونزد امام زمان(ع)است.»

امام صادق(ع)به مفضّل فرمود:«به خدا سوگند تمام ترکه جمیع پیغمبران،حتّی انگشتر سلیمان و تاج او، نزد امام زمان(ع)است.» طبق این روایات جمیع ما ترک پیامبران نزد امام زمان است پس نمیتوان سخن انان گه میگویند اشیاء مربوط به انبیاء و امامان در موزه ترکیه است را باور کرد.
اکنون شما خود قضاوت کنید ایا میتوان گفت اشیاء مربوطه در موزه ترکیه متعلق به انبیاء و امامان است؟

منبع:اسک دین

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
نظرسنجی
کدام یک برتر است؟
پیوندهای روزانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 215
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 91
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 133
  • باردید دیروز : 34
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 324
  • بازدید ماه : 324
  • بازدید سال : 35,875
  • بازدید کلی : 271,966